Material

Du mäter mig i centimeter

men är det mig du mäter då?

Mät mig i drömmar,

når du att se mig då,

kan du snudda vid min själs speglar om

du mätte mig i drömmar?

Du förbannade regnet när

du slant mot de hala stenarna

men inte är det väl himlarnas fel

eller tyckte kanske ditt hjärta det,

som egentligen nog kände som att

de tagit allt ifrån dig,

skulle du blänga på en stjärna för ditt skrubbsår?

Packa din väska full med tegelsten

skriv ned allt hemskt du skådat, känt,

förlorat tårar och blodsdroppar över

Se, det är så vi ska bygga tryggheten,

av det mest stabila material

och se, det är det hemska vi ska bränna

virvlande rök mot himlarna och

mät mig i drömmar


Kommentarer
Postat av: Sam

Vad fin.. .__.

2011-01-10 @ 11:37:06
URL: http://limepaj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0