Vår magi

Bara för att

regn är aldrig tårar om du är nära

För att åtta minuter är sekund eller

evighet

För att molnen målar

precis det som du ser, du skrattar och

havet försöker glittra ikapp med dig men

vet du vad?

Det har inte en chans mot dig

För du är silver

över hela mig och mina andetag

hela mig och varje slag mitt hjärta slår

hela mig och sedan lite till,

det skimrar om allt silver för

jag har fått medalj i puderform,

du har lindat in hela mig,

som bundit vingar till min hud

För du har gett mig den allra vackraste vinst

men guldet spred du inte ut

för det ligger precis där det ska,

i dina ögon när solen vidrör dem

Jag vet att du rodnar när jag säger det

men du vet hur vackert jag tycker det är

Där är guld

där är guld, den allra högsta vinst

och det är bara jag som ser där,

visst är det så?

Det är därför älskling,

det är därför

och vår magi lyser allra mest,

mer än denna värld och

havet kommer aldrig sluta fundera,

det rådfrågar stjärnorna om natten

Men svaret blir visst bara ett leende för

de ser solen när den stiger där,

där guldet skimrar i dina ögon

och just där

tar alla orden slut


Kommentarer
Postat av: huldrehamn

Älsk älsk älsk här! Vilket bildspråk!

2010-09-19 @ 11:55:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0