I din närvaro

Du vet,

kronan var bara papper

och slottet var en kreation i

blekaste, vitaste rök

Valsen var kölden mot din hud som

fick blå vener att röra sig i ett

samstämmigt kaos

och elden var en flamma, prinsessan

Fortet och dess soldater var

en palett av tystat raseri med

misär som bakgrundsmusik

Penseln i din hand var dock

precis det den var,

en skapare utan ens

närheten av like

Luften darrade till i din närvaro,

som skimrade lite extra

kanske var det synvilla men

prinsen såg det i vilket fall

och trots att slottet aldrig var

helt på riktigt

kan ditt skimmer aldrig någonsin

slitas bort från denna värld

 

Och jag tror luften darrar än

Eller så är det bara mina andetag


Kommentarer
Postat av: Sam Spooky

Fint <3

2010-11-04 @ 20:40:26
URL: http://samspooky.blogg.se/
Postat av: flamingopojken

men uh ._.

människa, du skriver så magiskt

jag vet inte vad jag ska skriva för ord räcker inte till

2010-11-06 @ 02:15:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0