Ännu en bokstav, ännu en sol

Och varenda liten nerv i min kropp skriker

det här kan inte vara slutet,

det gör för ont, är för mörkt,

historien får inte ta slut mitt i natten

mina fingertoppar ber,

ber genom frost

möt mig inatt

för du vet ju att

utan dig får berättelsen aldrig mer

se gryningsljus

genom frost,

vänd denna skuggans dal

pränta ännu en bokstav i

bläck mot mina blad

möt mina trasade nerver

och koppla mig till liv igen

för

historien får inte sluta än

men mina ord tonas ut,

famlar desperat men åstadkommer endast

gråskaledis

så ge mig dina stavelser igen

koppla mig till

liv


genom frost,

genom frost

låt inte natten bli

vår sista dag


Kommentarer
Postat av: Sam Spooky

Du skriver så fint.. >:

2010-11-06 @ 11:01:21
URL: http://samspooky.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0