Saxvän

Kom, kom hit nära närmre

Kom och klipp mig i bitar

Skär mig i vackra mönster

Måla över allt med glitterpennor och

lyssna på alla ljud som egentligen

strömmar i min bröstkorg

Bänd isär mina revben

Blås bort all aska som stormar därinne

Klistra dit något format som ett

hjärta

för det som brukade vara där har

rånmördats ur min makt och lämnat

ett svart, svart hål

Måla över allt med glitterpennor

och klistra dit något fint

kanske kan du glömma en

ficklampa där inne

och några extra batterier med

så att det finns någon form av ljus, någonstans, på

något vis

tejpa ihop, sy igen alla sömmar

och väck mig sedan igen

och jag lovar att inte yttra ett enda ljud för att störa

klipp, klipp

snälla kom och klipp mig i bitar

bli min kära saxvän

och mitt hjärta ska lyda din lag

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0