Mer än puls

Tänk vilket mörker

molnen måste hålla om

regnen som faller är

svärtade och

och är mer sotade än

molnen själva

Och jag ser svarta droppar längs

din skakande hals

jag tror du har svårt att andas

jag tror att det känns ungefär som

att stygnen har spruckit som att rälsen

smakat blod och som att alla

fåglar möter glasrutan precis när den

är som svagast

spricker och jag tror

du kvävs där bakom tårarna

och jag tror att ingen hör dig nu och jag tror att

himlen såg väldigt

förlorad ut när du vaknade

Och jag vet att min hand är för

långt borta nu och jag kan bara

hoppas att du lever nästa gång vi pratar

och att mina ord på något

magiskt vis ändå

kan ta sig in

innanför den där muren av

förklädd sårbarhet

jag hoppas, hoppas

och försöker andas för

dina lungor med

för älskade,

du bor i mig med mer än puls


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0