Gatsten

Mörkergestalten slickade mina sår i natten

strödde salt i drömmar och försökte

elda upp mig med mina tårar som

destruktivt bränsle av bästa sort

Dansandes runt lägerelden

sjungandes i takt med förfall

den fick mig att vilja fly

längre bort än andetag

och i natten sprang jag för mitt liv

bankade på dörrar

trasade händer mot mina egna portar

och jag vet inte om någon var hemma

men det som tog emot mig

var blott gatsten min vän

och stenar är inte så bra på att

tysta världar och säga att allt ska bli bra

till slut

säg att det finns

något bra till slut

för här är det alldeles för

tyst

och natten är lite för mörk


Kommentarer
Postat av: Ge daj Master L

lika vacker som alltid.

tro inte att jag inte

bevakar :)

2010-06-15 @ 22:52:26
Postat av: flamingopojken

du skriver magi, det gör du verkligen

och slutet var fantastiskt <3

2010-06-16 @ 12:05:58
URL: http://snokaktus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0