Av destruktiv art

Och medan tiden läker

sår till fula ärr

ärr som del av blek, blek hud

strömmar det sårade blodet vidare

innanför

blöder sönder i kretslopp

Runt, runt dansar döden

och min puls är den överdrivna takten

 

Lyssna,

lyssna

jag tror han sjunger med

En vinande sång om

minnen med sig själv

i utplåningens toner

i trasor och bannor om

den värld som blir till

aska i hans händer

 

Och under danser har

mina rakblad vänts slöa

de släpar efter och

visst ska de straffas

För deras bästa vän tar

slag bakom revben

men i kretslopp av

destruktiv art

är döden domaren för natten och

bestraffning,

ja, straff ska ges

Dess bästa vän ska torteras på svar

 

Och medan sanning förvrängs till

Suckarnas bro

stiger vågor över läppar och

sista tonen är snart sjungen

Säg mig domare,

har tiden läkt till fullo nu?

För här blöder inte mer

Här blöder aldrig mer

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0