Silver

Och vattnet är silver när

det iskallt nonchalerar de

strilande livsspåren längs

kind, haka, hals

svarttonade silverskott vandrandes mot hjärta

men de når aldrig riktigt ända fram för

de krasande orden bröts itu,

föll vilse och sårbarhet är silverglans,

skölj bort, var hårt, krossas mot precis ingenting som

dammet efter guldspår i vinden som

inte riktigt minns hur det skimrade

hur vackert det låg mitt i det leende som

lades i sömn

lite för djupt, så bortom här och nära

 

Och lågorna är

silver

för känslan stal visst alla färger

eller var det just det leendet som tog dem till

sin värmande mantel där

där, Så Långt Borta

kanske är det så kanske

är det just så

kanske är silver hinnan på allt utanför

dudunk

och kanske är det därför vattnet är så

livsskrämt,

trolla bort, skölj bort, låt dem inte snudda

låt inte silverskotten röra

hjärtats gömma

för tänk

då skulle hon ju se

guldskimmer igen

innanför stängda ögonlock

se

och inse hur borta det

sömnfallet kom att vara

 

Borta

borta

Håll mig i

silver

och säg mig

är det skimmer jag ser

bland dina läppar?


Kommentarer
Postat av: flamingopojken

den här är så bra ._.

2010-08-08 @ 00:30:23
Postat av: huldrehamn

Fantastisk!

2010-10-02 @ 14:32:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0