Sekund

När du fångade ett andetag
mitt i språnget
på väg mot mig
var det då himlen rasade?
Eller var det när du tog alla färger
de som våra ord sprakade försiktigt av
och lade i en burk
en med lock
lock av pansar skulle jag tro
förklätt till papp
sliten papp under din säng
tillsammans med dammet som du också
ville glömma
lyckas gräva ner så djupt att det
försvann
fastän det aldrig var så det kändes
det kändes ju
det kändes ju så mycket
(du trodde aldrig själv på glömska
bara lurades och skar)
och färgerna skrek om natten
men du lät dem bara synas i form av
svärta runt dina ögon
sömnbrist, drömbrist
brist på syre när du
låst om färger
Var det då?
Eller har det
helt
enkelt
aldrig
mer
gått
en
enda
sekund?

Kommentarer
Postat av: flamingopojken

åh, du skriver så bra

jag vet verkligen inte vad jag ska säga

2010-08-14 @ 23:02:55
URL: http://nemria.blogg.se/
Postat av: huldrehamn

Mycket bra! Mycket kraft i denna!

2010-09-19 @ 11:57:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0