Regnbågen

Om allt det jag rört vid,

tagit i min famn och

lindat om

om allt det hade givit färg

skulle jag vara självaste

regnbågen vid det här laget

för färgerna i er,

de som aldrig sprang fram från

sina ridåer eller

skrek ut sitt namn

de som inte yttrade ett ljud

förutom till mig

de har de allra mest sprakande färger

de skiner genom regn

och jag tror det är de som

flimrar bakom mina ögonlock när jag

ser in i sol

för ljuset, ja

ljuset är lika med samma värme

samma påtagliga motsats till mörker som denna palett

Kom och se hur det sprakar

just invid tilliten

kom och skåda

för där bor regnbågen som slår dem alla

och stjärnorna ler mot precis varenda färg


Kommentarer
Postat av: flamingopojken

jag önskar jag kunde skriva som du

2010-08-30 @ 21:52:28
URL: http://nemria.blogg.se/
Postat av: huldrehamn

Håller med ovanstående!

2010-09-19 @ 11:53:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0