De förbjudna

Jag tänker på dig ännu 
i oktober och november 
i vinter och 
i vår 
Under sommarens 
blodröda nätter 
tänker jag på dig 
 
Rummet som är ditt 
bor i världens ovisshet 
klistrat fast där blodet pumpar och 
rummet lever så länge 
som jag 
 
De förbjudna, 
det var vi 
och jag vet inte vilken tyngd som 
är störst 
vissheten att det 
finns aldrig mer
att det är så det ska vara 
eller kanske är det tacksamheten
 kanske den 
brännande saknaden 
Den slukar min periferi 
Det svartnar och jag vet 
Tyngden är den
 av tusen filmer här innanför
 Av tusen filmer 
som är vi

Kommentarer
Postat av: Amanda

Åh, du har alltid skrivit så att jag blir alldeles mållös, och du fortsätter lyckas <3

Svar: Åh, du anar inte hur mycket det betyder, tack <3
Idantica

2012-08-12 @ 11:05:16
URL: http://mintbubblor.blogg.se
Postat av: Sam ~ *

Du skriver så fint. <3

Svar: Åh, tack så jättemycket <3
Idantica

2012-08-12 @ 18:36:03
URL: http://samspooky.blogg.se
Postat av: 0_x på dikta

Men det är ju du, Idantica från dikta, eller hur? Jag har inte varit aktiv där på evigheter men vi pratade en del förut och så. Du skriver fortfarande grymt bra!

Svar: Vad roligt att du hittade mig :) ja jag minns, hur är det med dig nu? Och tack så jättemycket!
Idantica

2012-12-18 @ 13:31:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0