En annan typ av luftslott

För jag har ett slott av cement och diamant,

starkare än något nederlag

jag har en mur bara de tillåtna fåglarna

klarar färden över

Jag har en fjäder i min hand,

ryckt från din skuldra i tysthet

jag tror du vaknade men lät mig

och marken jag går på är

mer än din kompanjon,

den är mina beståndsdelar, dina atomer

Ja, jag har ett slott starkare än

något nederlag

men min diamant och min cement,

mina andetag och mina rytmiskt eller

slumpmässigt slagna slag

de vilar på moln älskade du

det är moln av dina atomer, mina beståndsdelar och

du mitt allt,

låt aldrig himlen stormas bort från

under mina fötter

och jag ska andas juveler till sista sekund


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0