Om jag fick stjäla en halv evighet

Om jag skulle vara ärlig,

så där innerligt,

så där bakom huva, bakom lugg och alla sköldar

ärlig

och om jag skulle få säga det lite tyst

om jag kanske kunde få titta på

himlen eller dina knän under tiden

och kanske ta en halv evighet på mig

(får jag stjäla en halv evighet?)

då skulle jag kunna visa att allt jag skriver

egentligen är,

att det

bakom huva, bakom lugg och alla sköldar

innerligt är så att

alla ord jag skriver egentligen är utspridda

kärleksbrev

jag har kärleksbrev på hög här inuti

din adress står sirligt över dem

men kanske är det så att

världen inte vet hur man sänder brev in till

hjärtan

så de har kanske stannat på vägen

men alla ord står ju i mina ögon

(och jag vet att du har sett,

när jag kanske inte tittat på himlen eller

dina knän

kanske in i värmen)

alla orden dansar om varandra

och det ser kanske ut som att alla bara

flyr i takt ibland men

lyssna, lyssna min själ

och du ska förstå

Allt jag skriver är bara

kärleksbrev

till dig

till dig

Men shh,

det är vår hemlighet

kanske stjärnornas med

kanske luftens och andetagens därtill

men allra mest är det här

ord till dig

och utom det

kan världen få spela den roll den vill


Kommentarer
Postat av: huldrehamn

Åh, den här dikten var oerhört söt och rar, blev glad i hjärtat av den! :o)

2010-09-19 @ 11:49:44
Postat av: Sam Spooky

Så fin! ._.

2010-09-20 @ 09:46:03
URL: http://samspooky.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0