Längs med hals

Tänk om
tårar inte är så lätt
definierat som droppar
vid kind, vid själskammare
längs med hals

Tänk om det är
splittret på marken som
är mina tårar just den sekund
mina fötter vidrör världen
efter vandring igen

Tänk om min vandring är
tårens väg,
längs med hals
Din hals
Saknad
Tänk om hela luften är
mina tårar inatt

Och jag tror att
himlen håller med
att havet nynnar en
sömntyngd visa
det låter sig inte röras inatt
för tårarna upptar mina
revben
mitt hjärta
stjärnan du pekade på
sången, du vet
den där färgen
den känslan
det ljuset
det andetaget
och nästa
och nästa

Tänk om

Och hör mig när jag viskar
till dig inatt
för det är
större än du tror

Kommentarer
Postat av: Sam Spooky

Fint <3

2010-10-18 @ 10:00:29
URL: http://samspooky.blogg.se/
Postat av: flamingopojken

du är så bäst<3

2010-10-23 @ 19:18:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0