Perspektiv

Vinden rör sig inte fortare för att jag springer

kylan blir inte varmare för att eldslågor slickar frost från min mark

perspektiv vännen,

de kallar det perspektiv

Men säg då till mina andetag att

luften inte rör sig,

det är insidan som förvränger världen,

mottagaren gör brevet

oigenkännligt

det är dina lungor som bär deras knivar

de gapande, blödande skadorna finns inte för världen och

luften står stilla

osynlig, det kallas osynlig


Såren blir inte mindre djupa för att de rengörs med sprit

verklighet svider

men världen blir mindre hård om du

slår på mig med ditt hjärta igen

slå hårt

hjärtslag, det kallas hjärtslag

slå mig mot asfalt

och det ska kännas som moln

Perspektiv,

de kallar det perspektiv

 

Och mitt ljus fladdrar för mina läppar

för de andas dig,

de andas dig

men stjärnor är inte närmre för att det är mörkt

 


Kommentarer
Postat av: Sam Spooky

Men vad fint. ._.

2010-11-08 @ 00:12:26
URL: http://samspooky.blogg.se/
Postat av: huldrehamn

Så oerhört vackert!

2010-11-09 @ 14:57:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0