Lyssna till stjärnor

Om jag skulle ställa mig ute i det regn som nu

störtar mot rutor, hud och ögon av glas

bara för att den vind som rasar här tar sig

längre än jag i denna natt

skulle du känna kylan mot mina ömtåliga armar då

då, just som jag önskar att den vore din värme

då, just som jag önskar att jag kunde

fånga dina tårar på samma sätt som himmelens

Skulle du kunna känna hur jag bett till stjärnor att vaka över dig

när jag inte är som vind?

Och kommer du någonsin veta

att jag tänder ljus för dig

och alldeles i hemlighet

när ingen ser

när jag stängt alla dörrar för nattens inbrott

och sagt god natt till alla fåglarna

då, just då

bränner jag ord om avsked i ljusets låga

jag bränner farväl i ljuset av din värme


och lyssna till stjärnor så ska du få veta

att jag sänder bitar av mig till dig

så att du aldrig ska vara ensam

så att de kan hålla din hand genom allt

för ljuset mitt,

jag önskar jag kunde fånga dina tårar såsom himmelens


Kommentarer
Postat av: huldrehamn

Mycket mycket vackert!

2010-09-15 @ 12:11:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0