Kol

Dina ögon kan ännu inte se

samma bilder som mina

men om de kunde det

då skulle de se hur vacker du är,

fastän ingen säger det till dig

(förutom mina ögon)

Du är vackrare än världar

där du vandrar försiktigt, invirad i

moln av sot och mörker

så dolt att ingen skådar det som borde

applåderas inför

för du är så vacker, så stark och

mina ögon målar hyllningssånger till dig

varje kväll, i takt med andetagen du lever av

och skapar gnistor med

för du skimrar,

så magiskt trots nattens törstiga famnar

Och jag bara väntar på den dag då

all din svärta, all kol som omger dig och

lägger mörker omkring, förvillar din skönhet

ja, jag bara väntar på att all kol ska bli till diamant

för då,

den dag då det sker

då ska du se vad jag ser


Och du är vackrast av dem alla


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0